Konst- och skulpturvandringar med gestaltning på Väster i Jönköping

Nurmengaard av Linnéa Rygaard (2022)

I vår blir det en fortsättning på de uppskattade skulpturvandringarna från i höstas.
Denna gång koncentrerar vi oss på några verk på centrala Väster i Jönköping. Vi är glada för att Föreningen Teaterstickorna återigen medverkar och förhöjer upplevelsen av de utvalda skulpturerna i Rådhusparken och dess närhet.

Vandringarna arrangeras vid två tillfällen, torsdag 19 maj och fredag 20 maj med start kl. 18. Samling utanför Per Brahegymnasiets huvudentré, Residensgatan 7. Första konstverket vi kommer fördjupa oss i är Georg Paulis fresker inne i skolbyggnaden, på andra våningen. Övriga verk finns utomhus.

Guide: Eva-Lotta Franzén, Jönköpings läns konstförening

Fri entré. Ingen föranmälan krävs. Vandringen ca 1,5 timma. Reservation för dåligt väder.

Välkomna!

Arrangör: Jönköpings läns konstförening med bidrag från Skådebanan i Jönköpings län