Separat visning av det vackra funkishuset på Mjölnargatan 3 på Bymarken.

”Villovägar” bjuder in konstföreningens medlemmar till en separat visning av det vackra
funkishuset på Mjölnargatan 3 på Bymarken.

funkishuset på Mjölnargatan 3 på Bymarken.
Ett hus som många inte känner till och heller inte har fått se från insidan.Huset är byggt 1953 och är ritat av Stockholmsarkitekten Lennart Tham.
Det är en av de mer artikulerade privatvillorna i Jönköping från denna tid, sett till gestaltning,
kvalitet i material, detaljlösningar och i anpassningen till den tvära tomten ner mot Dunkehallaån.
Huset uppmärksammades nationellt redan på 1950-talet. Ett lokalt världsarv i våra ögon!

Välkommen till Mjölnargatan 3, Jönköping, söndagen den 5 mars.På grund av glädjande stort intresse blir det två visningstillfällen – kl 15.00 och 15.30.

Anmälda har meddelats. Vid ev oklarheter v g kontakta ordförande via e-post Inger.sigrid@gmail.com

Visningen sker i samarbete med mäklarfirman Västanhem.

Anmälan lämnas via mail till inger.sigrid@gmail.com senast den 2 mars.
Visningen beräknas till ca 20 min med ett maxantal av 25 personer. Om anmälningarna blir fler kan
ytterligare en visning genomföras.

För att undvika trängsel föreslås att parkering sker vid Statoil, Kortebovägen.
Buss nr 4 stannar också i närheten