Tidigare aktiviteter

12/4 2024 Resa

Konstresa till Berlin med Jönköpings Läns Konstförening 11 – 14 april 2024

Följ med Konstföreningen till Berlin våren 2024. På vägen till Berlin gör vi ett stopp i Ishøj och besöker Arken. I Berlin blir det besök på Sammlung Boros, Fotografiska, Gemäldegalerie, Neue Nationalgalerie och Rostocker Kunsthalle. För de som är intresserade finns det chans att se en operaföreställning på Staatsoper Unter
den Linden.

23/3 2024 Vernissage

Vernissage: Jönköpings Länssalong och Ungdomens vårsalong

Jönköpings Länssalong och Ungdomens vårsalong visar utvald konst av konstutövare med koppling till länet.
Länsmuseichef Johan Gärskog och konstföreningens ordförande Inger Gustafsson inviger utställningarna. Kuratorerna berättar kort om de båda utställningarna. Vi bjuder på dryck och enkelt tilltugg.

6/3 2024 Årsmöte

Årsmöte 2024

Årets årsmöte kommer att hållas onsdagen den 6 mars. Föreningens årsmöte äger då rum i Röda salen ( museet vån 2) med start kl 18.

Visa alla aktiviteter