Vernissage: Jönköpings Länssalong och Ungdomens vårsalong

Jönköpings Länssalong och Ungdomens vårsalong visar utvald konst av konstutövare med koppling till länet.
Länsmuseichef Johan Gärskog och konstföreningens ordförande Inger Gustafsson inviger utställningarna. Kuratorerna berättar kort om de båda utställningarna. Vi bjuder på dryck och enkelt tilltugg.

Båda salongerna visar på stor bredd i form och innehåll. Bland konstverken finns måleri och skulptur i olika tekniker, men även grafik, foto, teckning, installationer, broderi och gobeläng. De båda utställningarna visas på länsmuseet 23 mars till 18 maj.
Jönköpings Länssalong och Ungdomens vårsalong sker i samverkan mellan Jönköpings läns konstförening och Jönköpings läns museum, med stöd från Region Jönköpings Län.
Fri entré och ingen föranmälan.