Information till antagna konstnärer

Om du är antagen till Länssalongen eller Ungdomens Vårsalong så har du fått ett meddelande per e-post. Du kan läsa meddelandet här ifall du inte fått det.

Tack för Din ansökan till Länssalongen / Ungdomens Vårsalong. Juryn har nu gjort sin bedömning av inkomna verk.

Antagning
Ditt/dina verk har antagits och kommer att ställas ut.

Detta finns redovisat här

För verk som skall hänga på väggen krävs bra upphängningsanordning på baksidan.

Inlämning
Verk som blivit antagna till skall lämnas in till Jönköpings Läns Museum, på andra våningen i Stora vita salen för Länssalongen respektive Lilla vita för Ungdomens vårsalong söndagen den 17 mars kl 11-15.

Dokumentering
Varje verk som lämnas in skall åtföljas av ett dokument med konstnärens namn, telefonnummer och e-postadress samt bild på verkets namn, pris och konstnärens bankkontonummer (vid försäljning).

Inlämningskvitto utdelas om så önskas.

Vernissage
Länssalongen öppnar lördagen den 23 mars kl 11.00 med invigning kl 12.00 av museichef Johan Gärskog och konstföreningens ordförande Inger Gustafsson.

Försäljning
Du har möjlighet att sälja Dina verk, om Du så önskar. I så fall bör Du sätta ett försäljningspris, som inkluderar en provisionsavgift på 20 %, som debiteras av Jönköpings Läns Museum. Sålda verk markeras med röd prick bredvid konstverket. Efter utställningens slut meddelas inte konstnären om eventuell försäljning. Det är upp till konstnären själv att kontrollera om deras verk blivit sålda eller inte.

Avslutning

Finissage Alla konstnärer bjuds in till mingel den 18 maj. Utdelning av stipendium till ungdomar görs då. Vi kommer att informera mer om detta på vår webbplats.

Utställningen pågår tom söndagen den 19 maj 2024.

Utlämning
Utställda och ej sålda verk återhämtas av konstnären på museet måndagen den 20 maj mellan kl 15-18.

Utbetalningar
Efter utställningens slut, när alla sålda verk är betalda, görs en utbetalning till respektive konstnärs uppgivna bankkonto minus 20 % provision.

Med vänlig hälsning

Jönköpings Läns Konstförening